Senchaholic



Yuko Ono Sthlm på Stockholm Green Festival

Yuko Ono Sthlm närvarade på Stockholm Green Festival som var 15-16:e juli i år. Var självklart tvungen att titta förbi och se om Yuko Ono hade några bra erbjudanden, och det blev en hel del får jag erkänna!

Genmaicha, gyokuro, två påsar hojicha, tre sencha

Det blev en påse genmaicha från i år, en påse gyokuro från Hoshino Seichaen (deras sencha, som Yuko Ono för övrigt har, är underbar!), en påse hojicha + en extra som en gåva från Yuko Ono,  en påse Aoyagi sencha, ett Hoshino Seichaen sencha från i år, och en påse Tokujyo Hitotoki sencha.

Passade dessutom på att testa lite olika issencha och en senchakaka, och fick genast ett nytänt intresse för att försöka mig på bakning med te igen, trots mitt tidigare misslyckade försök. För övrigt så fick jag prata en stund med Yuko själv, som ju är helt underbar. Det är så otroligt roligt att ha kontakt med henne, oavsett om det är via mail eller personligen. Jag vurmar verkligen för hennes företag och det te av hög kvalité hon fört in till den svenska marknaden.

Postar lite bilder från Yuko Onos tält.

Kommentarer

  1. * xenonin says:

    Kul att du tog foton från Kungsan! Jag älskar de där teburkarna! Har två liknande, men utan knoppar. Konstigt att jag inte såg boken. Måste ha varit trött och vimsig (och extremt temålmedveten ;-))

    | Svara Publicerat 4 years, 1 month ago
  2. * Sippa says:

    Hej!

    Fick du mitt mail?

    /Camelia sinensis sinensis

    | Svara Publicerat 4 years, 1 month ago


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

