Senchaholic



Senchapulver från Yuko Ono

Köpte nyligen senchapulver från Yuko Ono men har inte funnit en lämplig dosering ännu och de flesta koppar har hittills blivit en aning svaga.

Jag vet inte om det är pulverformen i sig, eller om det är det faktum att det är mer än ett år gammalt, som gör att jag upplever att jag behöver så mycket pulver. Det ska bli intressant att se hur länge den här flaskan räcker för mig, men preliminärt så undrar jag om det är så prisvärt det här med 185 kr flaskan. Jag köpte det primärt för att det skulle vara enkelt att ha på jobbet, men jag funderar på om det inte är enklare att ta med mig en kanna och vanligt sencha.

Den senaste koppen blev ganska bra, med en söt och nötig ton, som var förvånande lik matcha. Doften i koppen efteråt är förvånande frisk och söt.


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * Tekoppen says:

    Åh, jag älskar Yuko Onos senchapulver! Men det ska nog vara färskt. Priset är mindre kul, det håller jag med om.

    | Svara Publicerat 6 years, 4 months ago
    • * senchaholic says:

      Jag gillade verkligen när pulvret lagt sig på bottnen och det var lite vatten kvar. Då tömde jag koppen och hade pulvret inne i munnen ett tag. Trevligt.

      En annan rolig effekt av teet är doften från koppen, som efteråt är otroligt frisk med en doft av gurka och melon. Satt med en tom kopp och doftade emellanåt i den, även om doften kunde spridas från sin plats på bordet. Mina kolleger tycker väl att jag inte är riktigt klok.😉 Jag blir definitivt nyfiken på att testa från fler leverantörer.

      | Svara Publicerat 6 years, 4 months ago
    • * senchaholic says:

      Jag tar tillbaka det där om priset! Jag har haft samma burk i två veckor nu, och har ändå druckit ganska många koppar varje dag.

      | Svara Publicerat 6 years, 4 months ago


Kommentera

