Senchaholic



Teset på jobbet

Återhämtar mig precis från en förkylning, vilket ju så klart resulterat i att jag haft lite svårt att prova något nytt. Men nu så här i slutet när jag nästan är återställd, så har jag tagit ett teset till jobbet. Jag dricker i stort sett inget av det kaffe som finns där längre, vilket har fått mig att må mycket bättre. Ingen mer dålig kaffeandedräkt eller magont som kaffet där är ökänt för att orsaka!

Burken och kannan är från Yuko Ono, koppen från Hibiki-an och sencha från Ki-Ki.


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * xenonin says:

    Kannan då? Var kommer den från? (Ditt skrivbord ser för övrigt lika oorganiserat ut som mitt)

    | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
    • * senchaholic says:

      Meh, det skrev jag ju😉 Yuko Ono. Det är, som synes, en av hennes öppna varianter i ett mer modernt snitt med ett obi-ame, finmaskigt stålfilter. Mitt skrivbord är ännu rörigare än det ser ut😛 Förut så brukade jag samla en massa pappkoppar (jag vet, skäms på mig) på hög, med gammalt kaffe i.

      | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
      • Hej!!
        Vad roligt att se du använder våra produkter på jobbet! Tack!!
        Hoppas dina japanska te-drickande hjälper dig hålla förkylning borta.

        Med vänliga hälsningar,
        Yuko

        Publicerat 6 years, 2 months ago
      • * senchaholic says:

        Det är en fröjd att använda dem Yuko!🙂

        Publicerat 6 years, 2 months ago
  2. * xenonin says:

    Oops! Jag läste bara att burken var från Yuko Ono!

    | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
  3. * Tekoppen says:

    Ser trevligt ut! Själv har jag inget sencha hemma, men väl lite gyokuro som vämer mig🙂

    | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
    • * senchaholic says:

      Aha, var kommer det ifrån?😀

      | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
  4. * Tobias says:

    Hur mycket sencha ryms det i burken?

    | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
    • * senchaholic says:

      Den rymmer ca 100 g, men det varierar mycket efter vilket te det är. Jag fick i strax under hela påsen sencha från Ki-Ki i burken, men allt gick inte i. 100 g houjicha skulle aldrig gå i då det teet är ganska skrymmande. 100 g genmaicha är nog inga problem att få i, då det är mer finfördelat än det mesta sencha. (Om sencha är djupångat, fukamushi, så kanske allt ryms och mer därtil? Ki-Kis är ett lättångat, asamushi)

      | Svara Publicerat 6 years, 2 months ago
  5. * Martin says:

    Det är absolut inget fel på kaffet. Man håller sig smal pga. allt toaspring!😀

    | Svara Publicerat 5 years, 9 months ago


Kommentera

