Senchaholic



Feng Qing, 2003

Lätt puerh från In the Mood For Tea, väldigt lättdrucket med en mycket svag jordighet, sötma och uppfriskande bitterhet i början.

20110410-112606.jpg

Jag brygger gong fu med korta bryggningar på allt från omedelbart till 30 sek, och märker att teet kommer igång först efter tredje bryggningen. Jag inser att 10 sekunder var för lite för att ”väcka” det här teet och märker också att detta te om något vinner på att sörplas! Det är som en kollapsad maratonlöpare som kräver första hjälpen.

20110410-112629.jpg

Det förblir dock väldigt lätt och jag tänker att detta kanske är en bra introduktion till puerh? Själv vill jag gärna ha lite mer ”oomph” i mitt te!

20110410-112619.jpg

Klart godkänt och överlag trevligt puerh som jag gärna dricker igen, även om det nog inte kommer stå högst på inköpslistan. Nu var det här mitt första sheng, så det är bara att erkänna och flagga med nybörjarflaggan. Jag är nyfiken på att testa ifall det finns några sheng där ute som jag skulle kunna förälska mig i, det här var mer som en trevlig bekantskap. På återseende!

20110410-112641.jpg


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. Fin recension🙂

    | Svara Publicerat 5 years, 8 months ago
    • * senchaholic says:

      Tack Sebbe!🙂 Var det något speciellt som du fastnade vid?

      | Svara Publicerat 5 years, 7 months ago


Kommentera

