Senchaholic



Underbart kallt sencha

Hittade nyligen lite gammalt sencha, som jag tänkte kunde komma väl till pass nu när det blivit varmt. Det irriterar mig att jag inte vet vad det är för sencha, men sött och friskt blev det, vilket den söta, oljiga doften gav mig en föraning om, innan jag ens satt koppen till munnen. Att det var ett chumushi, medelångat, kan ha varit en bidragande orsak, då jag upplever att de sencha som ångats mer blir extra söta vid kallbryggning. Någon som har en annan uppfattning?

20110606-053805.jpg


Trackbacks & Pingbacks

Kommentarer

  1. * xenonin says:

    Jag förstår dig. Jag hittade lite TGY i en burk idag. Det irriterar mig också att jag inte vet vilket det är.

    | Svara Publicerat 5 years, 4 months ago


Kommentera

